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#26 15-09-2014 16:43:33

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Information complémentaire
Chris Whiteside s'est montré présent hier dans le topic "Communicating with you" (qui atteint aujourd'hui 31 pages).

A de nombreuses reprises ce dernier n'a eu de cesse de répondre à quelques uns des différents problèmes issus du dernier Pack de fonctionnalités (instances d'histoire personnelle incohrentes, etc...). Ce dernier nous assure alors que les remarques sont bien prises en compte, seront analysées et feront, le cas échéant, l'objet de correctifs.

En parallèle nous noterons également les propos suivants : ArenaNet s'apprête à renforcer les rangs de ses salariés en relation avec la communauté.

Chris Whiteside a écrit :

Hi Stiofan,
We are working on increased personnel to meet our goal of a better connection with the community. You should see some news soon.
Chris
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ou/page/30

Dernière modification par Neph (15-09-2014 17:24:44)

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#27 16-09-2014 19:24:00

Lia
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Neph a écrit :

En parallèle nous noterons également les propos suivants : ArenaNet s'apprête à renforcer les rangs de ses salariés en relation avec la communauté.

Chris Whiteside a écrit :

Hi Stiofan,
We are working on increased personnel to meet our goal of a better connection with the community. You should see some news soon.
Chris
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ou/page/30

En meme temps, je crois qu'ils pouvaient réduire les effectifs dans ce domaine  tongue
A voir si c'est uniquement la communauté anglophone qui va en profiter ou si les francais, allemands, espagnol (et autres) vont aussi en profiter.

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#28 17-09-2014 16:47:44

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Changes Coming to the NPE
Dans un soucis de meilleure pédagogie/communication ArenaNet vient de créer un sujet de discussion dédié à la "Nouvelle Expérience des Joueurs". Une expérience que de nombreux joueurs ont décrié jusqu'à présent.

En l'état actuel, Gaile Gray et Chris Whiteside échangent avec la communauté sur les points posant encore problème tout comme ré-expliquent que des correctifs vont être effectués (et le patch de cette nuit en est une preuve) sur la base des commentaires constructifs déjà effectués.

Pour le moment, ArenaNet annonce donc que des modifications seront effectuées sur les incohérences existantes dans l'histoire personnelle, que l'IU des rôdeurs et envouteurs seraient remplacée et enfin que des enquêtes sont actuellement menées sur divers bugs liés au verrouillage/déverrouillage de compétences.

Gaile Gray a écrit :

The devs have been reviewing your feedback on the New Player Experience. While some bug fixes have already been made, the team will be making other updates in the future to address:
       • Plot holes and story inconsistencies that may have been introduced with story realignment
       • Replacing the missing profession mechanics UI for the Ranger and Mesmer professions
       • Investigating issues that prevent players from retaining some skills (heal, utility, and elite) that they had previously unlocked
       • Addressing an issue with bundles that prematurely unlocked utility and elite skills

Other aspects of the NPE are being examined, and your constructive feedback is welcome and appreciated.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … to-the-NPE

Et, ce n'est qu'après que les correctifs à la "Nouvelle Expérience des Joueurs" seront déployés qu'une discussion avec la communauté sera envisageable sur de bonnes bases. En parlé avant ces modifications est même jugé "prématuré" mais toutefois les retours d'expérience sont bien accueillis.

Chris Whiteside a écrit :

Note we want to make the fixes and then have a focused discussion about the system (Probably here)
We really want to hear what you think once the system/content is functioning as designed.
Chris

Gaile Gray a écrit :

agree with you about this. I think it’s premature to gauge how NPE will play at the current time, because we do know changes are coming.
And yes, you do see some forum members making the same points again and again. That truly is not helpful to the review and discussion, in that the devs would prefer a focused, clear, concise statement rather than realizing “Wait, it’s that same person, saying the same thing for the 19th time.” wink


A propos des Banques de guilde et du service client

Les vétérans le savent depuis longtemps, en cas de hack de compte et de pillage du contenu d'une banque de guilde, ArenaNet est strictement incapable -et/ou ne veut pas le faire sciemment- de rembourser/rendre le contenu perdu.
Gaile Gray se contentant quasi-systématiquement de répéter les mots suivants sans plus d'explication :

Gaile Gray a écrit :

We are not able to restore guild banks for a variety of reasons, as confirmed by the final line of the document linked above.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … ost3758739

Aujourd'hui, le GM Aurora revient sur l'importance que vous devez attacher à sécuriser au mieux le contenu de vos banques et ce, notament en raison de la nouvelle unification des guildes inter-serveurs.

GM Aurora a écrit :

Hey everyone!

I’m GM Aurora and I’m here to give a brief overview about guild banks and the challenges they present from a customer support point of view. I won’t go into too much detail about our internal policies, but you should have a fair grasp about this topic after reading my post.

Guild banks are quite problematic for our team (even more so after the recent guild chapter merge). The biggest reason is that guild bank restorations could have a potentially huge economic impact. Imagine there are a number of highly valuable items in a bank, they get stolen, and we then restore the bank. Those items are now being duplicated and the economy takes a plunge because of it. Doing it once may not be very critical, but doing it over and over will have adverse effects on the prices of goods in the trading post, currency exchange, and so on.

So, with that said, how can you make your guild bank more secure? There are several things you can do. For starters, avoid putting items into the bank that are highly valuable. The other obvious thing to do is to not invite players into the guild that you don’t know or feel comfortable with. Now, this is all easier said than done and I understand and empathize with all of you, but it will minimize the potential to lose valuable items. The one thing that is often overlooked and that is probably the most important step to securing the guild bank is that guild leaders can set the rank permissions so that not everyone can take items out of the guild bank. This prevents a lot of misuse of the guild bank and will also make sure that items are safe until needed for guild events, guild missions or any other purpose you have in mind for them. And even if you’re not a guild leader or officer, you can help keep your bank secure by keeping your account secure! See this Knowledge Base article for more tips on account security.

Finally, all this is subject to change at any time because we are always working on improving the resources that are available to us. I’m not going to say that we will never restore guild banks, nor will I promise that we’ll be able to do it in the future, but I hope this post helps everyone to understand a little bit why we are currently not restoring guild banks.

Source : Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … er-Support

Dernière modification par Neph (17-09-2014 16:49:06)

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#29 17-09-2014 18:06:57

joeyw
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Et sinon, c'est quand ils veulent pour mettre un mot de passe de banque. Ils sont têtus parfois roll

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#30 18-09-2014 08:52:09

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Réorganisation interne
Michael Henninger, Game Support Lead, nous annonce que Gaile Gray quitte le Service support d'ArenaNet pour passer dans l'équipe communautaire.
Gaile Gray retrouve donc un emploie similaire à celui occupé dans GW1 (Source).

Michael Henninger a écrit :

Most of you know that Gaile has moved from Customer Support to a new (and very awesome) role over at the Community team. She’s still nearby so I think I can still hit her with my trebuchet – I’ll report results soon.

What this means, simply, is that she won’t be handling CS tickets anymore.
/cry, go ahead. I’ll give you a moment.


That does not mean you’re losing her. She’ll be very active on the forums and involved directly with the direction our communication with you heads. I will happily answer your questions if you have any.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … ost4423730

GaileGray a écrit :

Hey all,

I wanted to post in this thread to let you know that I’ve accepted a new position at ArenaNet, and I will no longer be your point of contact for this thread or the Account Issues Forum in general.

I will still be very active in the forums as a whole — that’s for sure! However, a Customer Support Team member will be helping you in this sub-forum and a Technical Support rep will help over in Tech Support. They’re all great, so you’ll be in terrific hands in the future!

Thanks for all the good times and the positive help so many of you have given me here! favorite

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … rly/page/5

Dernière modification par Neph (18-09-2014 09:31:00)

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#31 19-09-2014 09:13:47

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Service client et problèmes liés au compte de jeu

Le service client poursuit ses explications de la politique interne appliquée vis à vis de différents problèmes rencontrés par les joueurs.

Après un premier point sur les vols d'items dans les banques de guilde, voici que Michael Henninger (Game Support Lead) se penche sur le cas des arnaques entre joueurs :

  1. Les arnaques à l'échange/vente d'items du jeu

  2. Les arnaques de vente de donjon


1/ A propos du Service client et des fraudes (arnaques) à l'échange

En résumé, en cas d'arnaque lors d'échange/vente entre joueurs (sans passé par la CCLN)  :

  1. ArenaNet ne rembourse jamais les pertes

  2. ArenaNet indique clôturer définitivement les comptes de jeu impliqués dans des arnaques

  3. Si vous êtes victime d'une escroquerie vous devez alors fournir au service client les : détails des éléments perdus, horaire et date de l'escroquerie, captures d'écran des canaux de discussion lors de l'échange/vente. Les preuves audio ne fonctionnent pas (!) Ecrivez "noir sur blanc" vos échanges et conserver des preuves).

  4. ArenaNet informe également que les personnes laissées sont en droit de connaître les issues des enquêtes réalisées par le service client

Michael Henninger a écrit :

Hi guys!

I wanted to give you a quick rundown on what involvement Customer Support takes regarding defrauding/scamming. Let’s look at the two parts of this:

1. We do not reimburse wealth lost to other players for any reason if it is outside of the Black Lion Trading Post. This is because Customer Support can not duplicate wealth. With the volume of requests coming in we alone would damage the economy if we were to restore wealth lost when trading takes place.

2. We terminate accounts permanently for defrauding (scamming). If you are found to make a deal to trade (say, sword for gold) and not hold up your end we will investigate and terminate. If you are the victim of a scam you should submit a support ticket and provide what you lost and the time and date as accurately as you recall. This is usually all we need to research the event but we will ask you if we need more info. You do have a right to know the outcome of these investigations but be aware these take us a few days to resolve.

Please be sure to include the full details of your trade via game chat (any channel is fine) in Guild Wars 2
We absolutely must be able to see the deal being made to find guilt. Do not use voice chat software or other means to communicate while making a sale/trade.

Again; this will help us terminate accounts that are cheating other players but will not result in a recovery of your losses.

Please understand that you are allowed to trade outside of the BLTP – but you will not receive replacements for lost items or gold. The same goes for selling dungeon runs. CS will not suspend or terminate you for selling runs. We will, however, take action if you take payment and not fulfill your end of the bargain.

I’ll watch this thread for questions and clarify where needed. Thanks!

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … ost4426427

2/ A propos de la vente de donjon
Chris Clearly s'est exprimé la semaine dernière sur la question : le service support ne prend pas officiellement en charge cette pratique.

Chris Cleary a écrit :

Dungeon selling is not something that will be officially supported. Listing a group on the LFG tool is opening it up to a public realm and you do so at your own risk.
Customer Service will not be able to support any interactions that involves group formation politics.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ired/first

Toutefois, les plaintes effectués en cas d'arnaque ou de griefing d'un vendeur légal sont bien surveillées et des sanctions sont belles et bien prises.

Chris Cleary a écrit :

I’ll go ahead and clarify since there has apparently been different information coming from different sources in the past. Customer Service is not able to support party politics unless they involve cases of targeted harassment in-game. This is because of the number of different reasons that certain party politics happen. Since CS only has access to actions that occur in-game, we are unable to verify specifics for incidents in a large number of incidents. Specifics are the most important part of these situations.

However, we do view player reports via CS tickets, and if a player can be verified as a habitual abuser of the LFG system or parties in general, we can take action against them.

Et, ArenaNet a jugé opportun de mieux clarifier la politique générale du studio vis à vis de la vente de donjon.
Veuillez donc bien noter que :

  • Si vous êtes un vendeur "légal" de donjon et êtes victime de griefing, il vous faut le signaler au service client. Les plaintes sont activement surveillées.

  • En cas d'abus avéré, un griefer se voit sanctionné, la première fois, par un bannissement temporaire. En cas de récidive, le compte de jeu est clôturé. En outre, les sanctions sont prise au regard des antécédents du griefer.

Michael Henninger a écrit :

Now, in regards to getting booted -

It is not allowed and we will take action against accounts we find doing this. This is monitored in-game but if you are able to report please do so as thousands of eyes are better than a team of GMs.

The fact that there are people doing this simply sucks and needs to be corrected and I want to assure you that my team actively takes issues like these to production to raise awareness (as do other devs that frequent the forums). I have been approached by multiple leads on ways to correct and curb this behavior and the conversation is happening.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … red/page/5

Michael Henninger a écrit :

#1 & #2
1st offense would be suspension.
2nd time would be bye-bye.
– #3
It wouldn’t matter outside of doing bad things. A seller being involved is irrelevant to the outcome of our investigation.

Also – any time an account has multiple notes for being a ‘bad seed’ we take those other things into account and make decisions on a case by case basis. That’s why you hear us spout that phrase so often.

Edit for formatting.

Michael Henninger a écrit :

The in-game tool is immediate whereas tickets take time. Go with the in-game report every time. It basically calls a GM to the location. You can’t see ‘em; but they’re there.

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#32 25-09-2014 07:56:09

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Réorganisation interne
Entre les départs, l'actuelle politique de communication, les renforcements envisagés et les promotions internes, ArenaNet semble chercher à établir une nouvelle organisation plus performante pour répondre aux attentes des joueurs-consommateurs.

Ainsi donc Regina Buenaobra nous annonce sur son blog prendre le poste de Responsable d'équipe du marketing de contenu (Content Marketing Team Lead).
Un poste qui consiste donc à concevoir le marketing du contenu jeu créer par ArenaNet et le promouvoir sur la toile via notamment les réseaux sociaux.

Regina Buenaobra a écrit :

A New Role at ArenaNet: Content Marketing

I’m pleased to announce that I have accepted a new position at ArenaNet as the Content Marketing Team Lead.

What does content marketing involve? Content marketing is about creating and curating engaging and relevant content for our fans. This can be achieved through social media channels like Twitter and Tumblr, live broadcasts on Twitch, live events/conventions, the website, and more.

While the title is new, I’ve been in the business of social media and community-focused content marketing at ArenaNet for years. When I started working at ArenaNet in 2008, one of my desires was to bring its fan-facing presence into the modern era of community engagement. I wanted to get ArenaNet involved in the conversations about Guild Wars 2 happening in rapidly growing, emerging social media spaces. I made business cases for and launched ArenaNet’s Twitter, Facebook, and YouTube channels for the studio and for Guild Wars 2. Since then, I have helped drive strategy for the company’s subsequent forays into social media. Our Global Community Team, located both in the US and Europe, has accomplished a lot through hard work and creativity. Through social media, we have reached beyond the core fans that traditional, first-party forum-based, old school community management was concerned with, to include fans further afield. Communities have and will always exist outside official forums, and videogame community management as a profession has been expanding its area of practice and interest to the world outside the first-party forum. From that perspective, social media and content marketing are expansions of the community management discipline.

Among my favorite personal milestones in community-focused content marketing includes building, from the ground up and through daily engagement with fans, the community on the Guild Wars 2 Facebook page. I guided its early growth and developed its cultural atmosphere, and I helped shape one of the most friendly Facebook communities for a videogame out there. Years later, our Facebook community is over 1 million fans strong, with loads of active, engaged, and welcoming members. I fondly remember meeting some of them at conventions, discussing the group and how we could make it better. I introduced them to developers so they could give feedback about the game directly to those working on it. Creating these connections with our community is part of what community management, social media, and community-focused content marketing are all about.

Another favorite milestone is developing the strategy for and spearheading the launch of the Guild Wars 2 Tumblr site, one of the best places to find Guild Wars 2 fan-created works. As a long time Tumblr user (since 2007), I was thrilled to bring Guild Wars 2 to a social platform that has experienced tremendous growth as a home for all sorts of fandom communities, including Guild Wars 2. Launched this year, our Tumblr site is a hub for showcasing the amazing talent and imagination of our fans and it enables them to connect with Guild Wars 2 through a shared passion manifested in creative works. I manage our Tumblr site day-to-day, and I’m constantly amazed at how creative our community is.

Because my new role is more of a strategic one, and one that is focused on social media and our other content marketing channels, I’ll be less active on the official forums. My team will be keeping up the great work we’ve been doing in social media and our livestreams and I look forward to the challenges and projects that lay ahead for us.

Source : http://reginabuenaobra.net/2014/09/new- … marketing/

Dernière modification par Neph (25-09-2014 07:58:24)

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#33 30-09-2014 17:06:15

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Service client et problèmes comportementaux en jeu
La série des explications sur le traitement interne par ArenaNet des litiges entre joueurs se poursuit aujourd'hui par le biais de Gaile Gray.
Cette fois ci c'est le cas des signalements abusifs à l'encontre d'autre joueur qui est abordé.

Si un joueur n'a rien à se reprocher, et qu'il subit volontairement des centaines de signalements pour une raison non fondée, ce joueur ne doit pas craindre les foudres d'ArenaNet.
Par contre, il en va tout autrement pour les personnes ayant abusé du système de signalement.

Gaile Gray a écrit :

Nope. You can rest assured, if 100 players report Fred, but Fred’s not doing anything wrong, he’s going to be just fine. The 100 false reporters? Not so fine, if they start abusing the report system. (And we may not use the exact message as expressed above, but that’s pretty much how it works. )

That bit that someone said in the OP’s screenshot about “1,000 posts and the player is auto-banned” is ridiculously untrue. What category do you think these people are choosing? Here are the categories:

  • Botting

  • Inappropriate Character Name

  • Spamming

  • Verbal Abuse

  • Scamming

  • Selling Gold

  • LFG System Abuse.

I will check with CS to see if there’s a trend of false reporting, and ask them if they may want to increase tracking reporting players to check for signs of abuse.

Thanks for this discussion. It’s good to be able to set the record straight.

EDIT: We’ve removed the hosted image, as it contained the names of players and forum policy prohibits “naming and shaming” in posts or in screenshots.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ost4454019

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#34 01-10-2014 08:38:19

kiwi251
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

A cela je poserais une question.
Qu'en est-il des signalements "fourre-tout" ?
par là j’entends qu'il n'existe que quelques options de signalement, et que parfois on est obligé de signaler pour un motif (certe proche, mais) pas tout à fais vrai.
exemple simple: un nom de guilde inapproprié. Aucune fonction permet de signaler ça, alors perso je signal pour "nom de perso inapproprié" mais j'ai pas envie qu'il vienne me dire que j'abuse du système.
Sachant que ce genre d'exemples il y en a à la pelles...

Quelqu'un saurait-il donc où se situe la limite pour eux ?

(par ce que dans leur exemple à la con, je vois mal comment on peux se prendre 100 reports sans l'avoir un minimum cherché  lol )


Heureux est l'élève, qui comme la rivière, arrive à suivre son cours sans quitter son lit.

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#35 01-10-2014 09:32:47

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

@kiwi251 : Il ne faut pas, je pense, tout prendre non plus au pieds de la lettre wink Gaile Gray n'a fait que reprendre le chiffre de "100" comme simple exemple d'illustration utilisée par un joueur dans la discussion.
Par contre, ceci est bel et bien une réponse à la tendance actuelle qui fait que certains joueurs abusent du système et vont même parfois jusqu'à inciter, à mauvais escient, directement via les canaux /map à faire des signalements massifs contre d'autres guildes et/ou joueurs isolés et "innocents".
Il faut simplement comprendre que le harcèlement n'est pas toléré par ArenaNet.

Quand à ton cas de figure, je pense que même s'il n'existe pas de catégorie "nom de guilde inapproprié", celle du "nom de personnage inapproprié" convient très bien.
Il ne faut pas oublier que c'est le service client qui analyse les signalements et, même si des erreurs de jugement/appréciation peuvent être commises, un salarié saura tout de même lire et comprendre au bout d'un moment l'ensemble de l'information qui lui ai rapportée.
Accordons simplement un peu de crédibilité au discernement que peuvent faire ces salariés.
Après, si tu souhaites obtenir plus de détails, je t'invite à poser dès maintenant la question à Gaile Gray dans le dit topic.


Ce qui m'amène tout naturellement et dans la foulée à relayer les dernières précisions de Gaile Gray concernant les signalements :

  • Les signalements de masse ne fonctionnent pas

  • Un joueur réalisant de faux signalements peut effectivement être banni

  • Un groupe de joueur peut être sanctionné en raison de faux signalements

  • Il n'est pas garanti que toutes les personnes en infraction soient sanctionnées

Gaile Gray a écrit :

Lots of posts, but I’m sure this thread has served its purpose and was answered back months… well, ok, days ago. wink

Do mass reports work? No.
Could someone get suspended for fake reports? Yes.
Could a group get nabbed for intentional griefing through false reports? Yes.
Do you guarantee you’ll nab each and every person or group submitting a false or mob report? Probably not.

Bottom line: Report reasonable, play reasonably, and all is well.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ers/page/3

Dernière modification par Neph (01-10-2014 09:39:06)

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#36 01-10-2014 10:21:12

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

La Super Adventure Box fera son retour
Puisqu'il s'agit toujours de communication auprès de la clientèle, autant préciser ici cette autre prise de parole de Gaile Gray.

Après les affres remous occasionnés par les propos tenus par Matt Wuerffel et Devon Carver auprès de Guildmag.com le 18 Août dernier (Source), voici donc confirmé (noir sur blanc et par Colin Johanson) que la SAB fera bel et bien, et à l'avenir, son retour dans l'univers de GW2.

Gaile Gray a écrit :

According to Colin Johanson, Guild Wars 2 Game Director, Super Adventure Box will be back in the future. We don’t have a timeframe for the return of the SAB, but we will be bringing back this popular content.

I know you would like more details, more info, a date, etc., but that’s not available right now. I hope the above comment reassures you, though, because at the core, the important answer is that yes, SAB will be back in the future.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … -1/page/14

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#37 01-10-2014 11:39:30

Patte de Cerf
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Neph a écrit :

La Super Adventure Box fera son retour

Ouiiii ! Meilleur nouvelle depuis la pack de fonctionnalité ! Hâte de voir ce qu'ils vont nous faire.
Merci de relayer les infos de façon aussi efficace et propre Neph wink


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#38 01-10-2014 12:37:27

Skrool
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

La SAB fera son retour ??? Mais c'est tout simplement génial !

Qui aurait cru qu'un simple april fools allait devenir si populaire?

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#39 09-10-2014 08:27:22

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Jonathan Sharp : départ d'ArenaNet

Dans la série "la vie de l'entreprise" John Corpening nous informe aujourd'hui du départ, après 8 années de service, de Jonathan Sharp.

Jonathan "Chaplan" Sharp a débuté sa carrière dans l'industrie du jeu vidéo en tant que designer multi-joueurs et d'équilibrage dans l'entreprise Stainless Steel Studio sur le RTS Rise and Fall: Civilizations at War.
Sharp aura travaillé sur le contenu de Guild Wars Nightfall et Guild Wars: Eye of the North, et aura été un concepteur de systèmes (orienté PvP) pour Guild Wars 2.

L'annonce faite par son collègue et ami, John Corpening :

John Corpening a écrit :

Hey All,

I wanted to ask you to join me in saying farewell and wishing Jonathan “Chap” Sharp the best in his new adventures. After eight years of life in Tyria, Chap has decided it is time to pursue some new dreams with his many talents. Chap has been a driving force on our team, in the community and part of our family at ArenaNet and he will be sorely missed. I have worked side by side with Chap for many years now. He is like a brother to me and as much as I know how deeply he cares about GW2 I’m happy that he is taking this opportunity to take on new challenges.

Hugh Norfolk will be filling Chap’s role on the PvP team. Many of you already know Hugh from his involvement in the community, on Ready Up and in the game. As we say good bye to Chap, please also join me in extending a warm welcome to Hugh. He’s got some big shoes to fill but Hugh is full of fire and ready to roll so I know he is up for it.

Good Luck Chap!
John

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/p … ewell-Chap

Et le billet de Johathan Sharp lui même :

JonathanSharp a écrit :

Hey all.

I’m sad to say that I’ll be leaving ArenaNet after 8 years with the company, and it’s been an amazing ride!

I’ve chatted with many of you on vent, we’ve debated on State of the game, we’ve tossed ideas back and forth on the forums, and I’ve met many of you in person at various cons!

It has been my privilege, pleasure and honor to work with such a passionate and intelligent group of fans. You guys have always kept me honest, you’ve pushed me to better myself, and your ideas have helped to create GW2’s success – we couldn’t have done it without you. Thank you for your love, passion and communication.

I will always look back on my time here with love and gratitude, and much of that is owed to you, our wonderful fans.

-Chap


Le poste de "Game Design Lead" PvP sera désormais occupé par Hugh Norfolk.

Dernière modification par Neph (09-10-2014 08:28:03)

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#40 07-11-2014 10:17:01

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Leah Hoyer : A propos de l'Histoire vivante
La discrète nouvelle Directrice de la narration, Leah Hoyer (présentée précédemment dans ce topic) prend la parole sur le forum officiel.
Outre le fait de nous informer que l'épisode 5 de la Saison 2 est son premier "projet" voyant le jour, cette dernière se dit heureuse de la réception par la communauté dudit épisode ; et, demande en complément aux joueurs leurs impressions sur le rendu général narratif : qu'en pensons nous, qu'avons-nous appréciez le plus, que faudrait-il encore améliorer ?


Leah Hoyer a écrit :

Hi folks! Now that I’ve settled in a bit at ANet, I wanted to check in again on this thread. The first Living World episode that I was involved in, “Echoes of the Past,” has now been live for a few days. We’ve all been really pleased that people seem to be enjoying the story and content a lot. But I’d love to ask you all for more specifics. What were your favorite narrative moments? What did you like about the content? About the way it was told? And of course, I want to hear what you think we can still do better on.

Thanks in advance to everyone for their comments. I’m very excited to be part of such a great game, and to work with such an excellent team of creative people.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/l … Net/page/4



MacLaine Diemer : A propos de la bande son du jeu
Lorsque la saison 2 d'Histoire vivante se terminera, Arenanet prévoit de compiler l'ensemble des bandes sons.

uYqOKDu.png
Source : https://twitter.com/maclainediemer/stat … 7395613696

Dernière modification par Neph (07-11-2014 10:43:17)

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#41 08-11-2014 13:07:27

Neph
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Service client : Macro et automatisation & instruments de musiques
Depuis plusieurs semaines maintenant, le service client d'ArenaNet clarifie sa position officielle et son système d'intervention vis à vis de différents aspects du jeu.
Ainsi donc, après avoir pris position sur les donjons (safe spots, re-vente, griefing...), les banques de guildes, les arnaques à l'échange et le harcèlement entre joueurs voici donc un annonce nouvelle concernant les outils dit "autohotkey" et les instruments de musique.

Une annonce qui constitue une prise de position officielle importante vis à vis des Règles de Comportement éditées par ArenaNet et que nous devons suivre.

A partir de ce jour donc, Gaile Gray, Cody Crichton et plus largement le service client d'ArenaNet annoncent, noir sur blanc, ne pas sanctionner l'utilisation des macros et systèmes automatisant pour l'utilisation de tous les instruments de musique du jeu.

Gaile Gray a écrit :

Because they do not give a player a gameplay advantage, Customer Support does not intend to take action on people who play instruments using macros. We don’t recommend any. We don’t support them. If a macro causes your refrigerator to explode, we’re not going to get involved. But they are not against the rules, because the rules pertain to gameplay advantages, such as faster kills or more effective defense.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ost4546267

Cody Crichton a écrit :

Hello instrument fans. I’m here to chime in on what it means to perform instruments given Customer Service’s stance which Gaile was kind enough to investigate and share in this thread.

First, I’m aware that many players feel very strongly that we should either be for or against allowing players to use automation to play their instruments. Personally, I think that instruments are simply for making music, for entertainment. Some people will gravitate toward live performance, and some will gravitate toward automation, and these are both options for personal preference. The desired end result is that players are given an opportunity to have fun, whether it’s with the process of making music or with listening to others make music, or both.

While it may go without saying, I’ll say it anyway: Players who have the dedication, the skill, and the patience to be able to perform songs manually given the constraints of the instrument system, they are to be commended for their efforts—especially when it comes to performing manually as a group/ensemble. I personally don’t think the system is as easy or intuitive as it could be, and those who make it look easy, they’re real champs who deserve copious amounts of praise.

For some, the barrier between having an instrument and making music is overly daunting, and there are other methods out there to simply play a song. I think it’s generally a good thing to have more music in Tyria for people—performers and listeners alike—to enjoy, by whichever means is most desirable to the performer.

Feel free to join the discussion with your thoughts, I’m sure you’ve got ‘em!


Les propos ci-dessus rectifient et rendent donc obsolète ceux tenus par Mark Katzbach il y a ~5 mois, et dans lesquels l'on nous précisaient l'interdiction des macros pour les instruments de musiques.

Mark Katzbach a écrit :

Using autohotkey for playing instruments

Unless you are pressing one physical key per each individual action, it is not permitted. Anything that presses multiple buttons per single user button-press or key-press is not allowed.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ost4063918


Notons enfin que les réactions suite à cette annonce laissent voir un certain clivage dans la communauté. Certains apprécient qu'ArenaNet autorise enfin quelque chose n'ayant pas un impact significatif sur le jeu, alors que d'autres se plaignent de voir disparaître à l'avenir le challenge que représente la maitrise des instruments de musiques.

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#42 09-11-2014 22:47:40

Soukatsoui
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Juste une petite précision pour moi : Dans le message de Mark Katzbach, il y a une phrase que j'ai du mal à interpréter.

Mark Katzbach a écrit :

Unless you are pressing one physical key per each individual action, it is not permitted.

Cettre phrase veut-elle dire qu'elle permet l'utilisation de macro qui n'ont pour effet que de répéter l'action d'une seule touche ? Par exemple, répéter un double-click pour utiliser les essences de chance de manière plus rapide (voire même instantanée).

Aussi, est-ce que quelqu'un aurait connaissance d'une annonce qui aurait été faite, toujours à propos du logiciel AutoHotKey, quant à l'utilisation de ce dernier pour créer des macro message, du style :

  • Appui sur une touche définie

  • Envoi d'un message défini

?


Merci d'avance pour les réponses smile

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#43 10-11-2014 10:41:31

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Soukatsoui a écrit :

Cettre phrase veut-elle dire qu'elle permet l'utilisation de macro qui n'ont pour effet que de répéter l'action d'une seule touche ?

Non, c'est le contraire. Une touche, une action.
Pour le reste de ta question c'est la même chose : interdit et soumis à sanction.

Dans le genre, il y a un peu plus d'un an, CC Charles avait bien défini que les fonctions programmables de certains claviers pouvaient également, à la discrétion du service client, exposer les joueurs à des sanctions.

CC Charles a écrit :

Concernant le cas du clavier type G15, son utilisation basique ne vous ferait courir aucun risque, cependant, l’utilisation de ses fonctions programmables et donc les conséquences qui peuvent en découler pour votre compte sont à la discrétion des membres de notre équipe de support, ces derniers étant les mieux à même de juger si cette utilisation vous procure un avantage quelconque.
Nous vous déconseillons donc l’utilisation de toutes « macros » pouvant faire courir un risque à votre compte,[...]
Source

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#44 10-11-2014 17:45:16

Soukatsoui
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

D'accord, merci pour ta réponse Neph.

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#45 17-11-2014 08:52:52

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Censure des pseudonymes issus du lore de GW1
Vendredi dernier GM Talon nous a informé qu'ArenaNet avait procédé à une vague de contrôle et de censure sur les noms des avatars (des joueurs) directement tirés de l'univers de GW1.
Cette phase devrait se poursuivre dans les jours prochains, et si vous êtes concerné l'on peut vous demander d'en changer.

Les raisons évoquées sont la recherche d'élimination de risque d'usurpation d'identité de ces personnages et/ou d'un employé d'ArenaNet mais aussi de créer une cohérence à travers tous les PNJ importants des deux Guild Wars.

GM Talon a écrit :

A bunch of names that are from the original Guild Wars and its lore were censored yesterday. They were names that we had believed were already in the filter, but we discovered that they were not. More of these will be happening in the coming days. Hope that clears it up for you.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/s … ost4559026

GM Talon a écrit :

The primary reason behind this is to eliminate the potential for impersonation of these characters and/or an ArenaNet employee. Some of the more pronounced character names were already in our naming filter for this reason (such as Ogden, Kormir, Vizier Khilbron, etc.), but other character names that we thought were in the filter actually were not. This action was set in motion to create that consistency across all prominent NPCs from both Guild Wars and Guild Wars 2.

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#46 19-11-2014 10:42:37

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

Service client et signalements de joueurs en jeu

A la question de savoir comment les joueurs peuvent-ils signaler des personnes utilisant en jeu des hacks (téléportation, vitesse...), Michael Henninger, Responsable du Service Client du jeu, indique :

Les Game Masters sont présent en jeu 24/7 et interviennent -discrètement- dans le jeu suite aux rapports effectués par les joueurs via le système de signalement disponible en jeu.
En effet, pour sanctionner une infraction/hack, les GM doivent la constater de visu où, à minima, disposer d'une trace écrite (via une capture d'écran des canaux de discussion) d'une discussion ayant eu lieu avec un hacker.

En complément de quoi, Mark Katzbach -Forum Communications- précise que les bugs-exploits en jeu doivent, quand à eux, être signalés via le système "hors-jeu", à l'adresse suivante : exploits@anet
En effet, les bugs exploit demandent à être analysés de manière plus poussée et ce afin de trouver des solutions techniques permettant de les corriger.
Sur ces cas de figures, le service client d'ArenaNet n'intervient donc pas.

En résumé

  • Exploits-bug du jeu => Adresse email

  • Exploits d'un utilisateur constaté en jeu => Signalement en jeu

  • Le service client contrôle les rapports effectué en jeu

  • Le service client contrôle les billets qui lui sont soumis


L'on appréciera ces nouvelles précisions du service support. Des précisions qui nous éclairent un peu plus à la fois sur la manière dont tout un chacun doit réagir face à des hackeurs ou à des bugs-exploit ; mais aussi sur le mode de fonctionnement/traitement des plaintes soumises à ArenaNet.
Toutefois, les cas où il y est impossible de prendre en cible un hackeur -rendant impossible le signalement en jeu- sont ici totalement occultés...

Michael Henninger a écrit :

All of us (GMs) have character names starting with GM (GM Proheals, for example). We are online 24/7 and responding to reports sent by you via the in-game reporting system. 98% of the time we’re invisible clearing bots and the like.

To remove someone using hacks (teleports, speed, etc) we have to witness the act in game so you must use the in-game reporting tool. The only exception is if you can point us to chat where the player cheating has said they are using a 3rd party program.

Hope this helps, I’ll check in later for questions.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/w … st/4569151

Mark Katzbach a écrit :

The exploits address is for reporting exploits so the team can gather data and work towards a solution to close the exploit. The exploits address is not monitored by Customer Support. CS monitors the in-game reports and tickets opened on the customer support page.


John Smith : A propos du Diminushing Return

ArenaNet s'est très rarement exprimé sur le système de Diminushing Return implémenté en jeu.
Tout ce que l'on en sait relève de ses principes de base à savoir : un terme faisant référence à une "mécanique mise en place [par ArenaNet] pour empêcher les bots de perturber l'économie du jeu" (Source).

En outre, nous savons qu'il en existe plusieurs types, chacun étant lié au personnage joué à l'exception du DR des récompenses de donjons qui s'applique à l'ensemble du compte de jeu.

Les grandes nouveautés sur le sujet tiennent dans les derniers propos de John Smith :

  • "Pratiquement personne n'atteint le DR."

  • Un historique des personnes atteignant le DR est conservé par ArenaNet

  • Des études comparatives sont réalisées par ArenaNet pour les cas où des personnes déclarent publiquement sur la toile avoir atteint le DR par rapport à leurs logs

John Smith a écrit :

I cannot speak on the specifics, but I will say that it’s not really a thing anymore. In the last hour 26 people hit DR. Virtually nobody ever hits DR.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ost4567605

John Smith a écrit :

Dr Note, with the exception of the halloween item that farmed very hard, there’s virtually no DR.

John Smith a écrit :
Allisa Wonderland.8192 a écrit :

[...] 1) Do you keep a history of when people hit DR?
2) Would you do a blind study where you compare the log of when a player hits DR with their manually tracked log of when they think they hit DR? (that is, without ever revealing the data to the end user, or having a juicy NDA in place, etc etc.)

1. Yes
2. Already done.

Dernière modification par Neph (19-11-2014 10:49:56)

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#47 22-11-2014 08:34:27

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

A propos de l'Histoire personnelle

Depuis les changements implémentés par le second Pack de fonctionnalités de Septembre dernier, l'Histoire personnelle de nos avatars a été remaniée et, certains chapitres intervertis et ou quêtes purement et simplement supprimées.

Cela fais donc à peu près 2 mois qu'une partie de la communauté demande le rétablissement des choses dans leur ordre (cohérent) et dans leur entier.

Gaile Gray s'est renseignée auprès de Leah Hoyer (Narrative Design Director) et nous apprend qu'ArenaNet travaille à résoudre ce problème.
Toutefois... et comme souvent, "Ceci requiert une quantité importante de ressources, ainsi donc aucune date n'est prévue pour déployer ces correctifs".

Gaile Gray a écrit :

I inquired about these concerns, and our narrative director shared the following:

Thank you so much for your comments. We realize that the changes that were made have impacted the personal story, and we are working to fix this. This requires a good deal of resources, so we do not have a set date for when these fixes will be implemented. We appreciate your patience and will update with more information as it becomes available.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … ost4577249

Dernière modification par Neph (22-11-2014 08:35:06)

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#48 14-12-2014 11:29:47

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

A propos de la Saison 2 d'Histoire vivante

L'écrivain Peter Fries répond à quelques commentaires/critiques émis par la communauté à propos de la (fin) de la Saison 2 d'Histoire vivante.
Ce dernier nous assure que les équipes du studio ont "travaillé très, très dur toute l'année pour [nous] délivrer ces mises à jour, concentrer leurs efforts et tenter de susciter des attentes."

Et, rajoute avec une phrase relativement "catégorique" : "Je sais où nous allons, et je vous conseille d'aller de l'avant et d'attacher votre ceinture de sécurité."


PeterFries a écrit :
Dondarrion.2748 a écrit :

Content patches might feel a bit short and the pacing is too slow with too many breaks – both upcoming and the one back before November, but other than that I’ve really enjoyed LS2 compared to LS1.

I’m glad. Believe me, our team has worked very, very hard all year to bring you these releases, to focus our efforts, and to try to raise expectations. Note that we have a director of narrative now, as a sign of how serious the studio is about telling great stories.

Dondarrion.2748 a écrit :

And I’m really curious (but careful not to raise my expectations to expansion-hype levels) what & where Anet are going in 2015.

I know where we’re going, and I advise you to go ahead and fasten your seat belt

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … f-Season-2

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#49 06-02-2015 09:36:03

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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

A propos des ventes via l'outil de recherche de groupe

Après plusieurs jours de débats avec la communauté ainsi qu'en interne (Source), ArenaNet vient de trancher la question des offres de vente d'objets (au sens large du terme) effectuées via l'outil de recherche de groupe.

En raison de la multiplication de cette pratique à risque (ie : scam) ArenaNet a décidé d'interdire purement et simplement cette pratique à partir de ce jour.

En conséquence de quoi les joueurs peuvent toujours utiliser l'outil de recherche pour vendre une place dans un groupe, mais ne peuvent pas l'utiliser pour vendre ou échanger des objets.
Enfreindre ce nouveau règlement constitue désormais une infraction liée au compte de jeu.

En outre, ArenaNet invite tout le monde à signaler les contrevenants via le système de signalement :
Clic-droit sur le nom du joueur -> Rapport -> abus système LFG

Gaile Gray a écrit :

Policy on the LFG Tool

The LFG (Looking for Group) Tool is intended to be used to help put together a group to enjoy game content, such as Open World, Fractals of the Mists, or PvP. Over the last several weeks players have expressed increased concern about abuse of the LFG Tool as a growing number of individuals have begun using the LFG Tool to advertise the sale of in-game items.

Clearly, if a group-formation tool is flooded with item sales and trade messages, it will be difficult for players to use it for its intended purpose. Beyond that, trades and sales initiated in the tool are at high risk for scams. While our Customer Support Team will take action on the accounts of players who engage in scams and other disallowed activities, they generally will not be able to replace items of players who fall victim to these unscrupulous individuals.

Our policy: Players may use the LFG Tool only for the formation of a group.

Players may use the tool to sell a spot in a group, but they may not use it to sell or trade items or for any other unintended purposes. Doing so will result in an account infraction.

You can help us reduce the spam and refocus the tool by reporting individuals who are misusing the LFG Tool. Simply click on the name of that player in your chat window, right click, choose “Report,” and then choose “LFG System Abuse.” With your help we’ll be able to keep the LFG Tool clear for your use in forming groups.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/g … -LFG-Tool/

Dernière modification par Neph (06-02-2015 11:16:54)

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#50 06-02-2015 10:20:33

kiwi251
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Re : [Annonce] Mike O'Brien : Communiquer avec vous

On peut tout de même continuer a vendre des donjons ? (pour peux qu'ils soit fais en legit et sans safe-spot)


Heureux est l'élève, qui comme la rivière, arrive à suivre son cours sans quitter son lit.

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