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#1 20-10-2014 18:16:37

Neph
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[Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Tyria's Point of No Return

Source : https://www.guildwars2.com/en/news/tyri … no-return/

Vous devrez vous contentez pour le moment d'une annonce en VO.

Annonce indiquant les retours prochains de :

  • la Saison 2 d'Histoire vivante - 4 Novembre 2014

  • des évènements saisonniers : Halloween Sang et démence - 21 Octobre ; Hivernel - 16 Décembre

Colin Johanson a écrit :

A Living World

The return of Living World Season 2 is rapidly approaching. When the season resumes on November 4, we’ll see the story pick up from the cliffhanger that left one of the world’s leaders fighting for survival, and the races of Tyria preparing for war against the Elder Dragon Mordremoth.

For Tyrians, the awakening of each of the previous elder dragons led to catastrophic world events: earthquakes, tidal waves, and the raising of a long sunken continent are just some examples of the destruction left in their wake. These have seared their marks into the face of Tyria.

Now another elder dragon stirs deep in the heart of the jungle. The world’s leaders have agreed to turn their attention to this new threat and attempt to destroy it before it can wreak the havoc they’ve seen other elder dragons sow. As season 2 returns, we turn our eyes towards Mordremoth as our next target. We also ponder the meaning of the vision given by the Pale Tree and the role that legends of Tyria’s past may play in a story that is yet to unfold.

Holiday Festivals

As we’ve done in the past, there will be festival releases interweaved into this coming Living World season. Let’s take a quick look at our festival calendar for the remainder of 2014.

This coming Tuesday, October 21, the Mad Realm returns with our annual Halloween release. On December 16, we’ll release our usual holiday-themed festivities with Wintersday. Both of these releases will feature the same content as last year but with refreshed rewards, giving you fun new festival-themed items to earn.

Into the Jungle

The road to war is paved by points of no return. Tyria has already decided to take the battle to Mordremoth. As we go on this journey we’ll learn dark secrets of Tyria’s past, venture into stories with roots deep in the very heart of Guild Wars lore, and visit places that have only been rumored to exist.

Season 2′s final episode will feature an unforgettable end for all of you who go on this journey with us. So make sure to jump in and join the ride starting on November 4.

We’ll see you in game!



EDIT : Et la version FR

Un Monde vivant

Le retour de la saison 2 du Monde vivant se fait de plus en plus proche. Elle reprendra exactement le 4 novembre prochain, là où l’histoire s’était arrêtée dans un suspense insoutenable, avec le combat des dirigeants du monde pour leur survie et les races de la Tyrie se préparant à la guerre contre le dragon ancestral Mordremoth.

Le réveil des précédents dragons ancestraux a déclenché une série d’événements catastrophiques en Tyrie : les séismes, les raz-de marée et l’émergence d’un continent englouti ne sont que quelques exemples du chaos qu’ils ont laissé dans leur sillage. La Tyrie en portera les marques à jamais.

À présent, un nouveau dragon ancestral s’agite au plus profond de la jungle. Les dirigeants mondiaux se sont mis d’accord pour concentrer leurs forces sur cette nouvelle menace et tenter d’y mettre un terme avant qu’elle ne sème terreur et destruction. Pour le retour de la saison 2, tous les yeux sont tournés vers la prochaine cible à abattre : Mordremoth. Mais tous s’interrogent sur la signification de cette vision transmise par l’Arbre clair, et sur le rôle que les légendes du passé de la Tyrie joueront dans cette histoire qui ne fait que commencer…

Festivals saisonniers

Comme nous l’avons déjà fait par le passé, des mises à jour festives viendront se mêler à cette prochaine saison du Monde Vivant. Jetons ensemble un œil au calendrier des festivités pour le reste de cette année 2014.

Le mardi 21 octobre prochain, le Royaume démentiel fera son grand retour avec notre mise à jour annuelle d’Halloween. Le 16 décembre, nous lancerons nos habituelles festivités de fin d’année avec Hivernel. Ces deux mises à jour seront identiques en termes de contenu à celles de l’an dernier mais offriront de nouvelles récompenses, avec de tout nouveaux objets de fêtes amusants à gagner.

Au fond de la jungle

Le chemin de la guerre est pavé de points de non-retour. La Tyrie a déjà décidé de se lancer dans un combat contre Mordremoth. Et alors que l’échéance approche, vous apprendrez de sombres secrets sur le passé de la Tyrie, participerez à des aventures ancrées au cœur de l’univers de Guild Wars et visiterez des lieux dont personne n’a jamais entendu parler.

L’épisode final de la saison 2 sera une aventure inoubliable pour tous ceux qui feront ce voyage avec nous. Alors rejoignez-nous le 4 novembre pour le retour de la saison 2 du Monde vivant !

À bientôt en jeu !

Dernière modification par Neph (21-10-2014 07:50:47)

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#2 21-10-2014 08:20:43

Léa
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Merci pour les news Neph smile

et pour le reste, et à voir le nombre de réponses affolantes sur ce topic depuis hier ^^ ... ben pas emballée en fait (et puis cette comm dithyrambique  omg^^)


banniere_ls_uv2_110.jpg

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#3 21-10-2014 08:23:05

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Mais de rien.
Et oui, la politique de communication d'ArenaNet en prend un nouveau coup dans l'aile... roll


Rappel
Pour ceux et celle d'entre vous qui seraient passés à côté à l'époque ; et histoire de donner un peu plus de "grain à moudre" à l'annonce ci-dessus.

Le 29 Août 2014 :

Information complémentaire
Ramon Domke, le manager de la communauté allemande a réalisé une table ronde dernièrement. Voici les points importants à retenir.
Source : http://radio.gw2community.de/folgen/Gui … .08.14.mp3

  • L'épisode 5 de la Saison 2 d'Histoire vivante rendra heureux les vétérans de GW1.

  • [...]


Source

Dernière modification par Neph (21-10-2014 08:25:23)

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#4 21-10-2014 17:19:20

Denetorn
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

La communication qui en fait trop ça marche sur moi en tout cas, vivement novembre  noel

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#5 23-10-2014 21:53:43

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

JE LE SAVAIS depuis le moment QUE NOUS AVONS ENTENDU ce RUGISSEMENT.

PointOfNoReturn_0.png?itok=aVmliFLF

Voici donc le dernier teaser d'introduction à la seconde partie de l'Histoire vivante saison 2, dévoilé par ArenaNet.

Un teaser pour lequel Bobby Stein (Lead Writer) et Steven Waller (Associate Game Director) se sont prêtés au jeu de l'interview auprès des sites spécialisés Massively et ZAM.

Massively
ArenaNet teases Guild Wars 2's road to war

Source : http://massively.joystiq.com/2014/10/23 … ad-to-war/

L'article est en grande partie un récapitulatif des derniers éléments narratifs s'étant déroulés en jeu puis, s'interroge ensuite sur ceux à venir.
Il s'agit ici pour les deux interviewés de rappeler et d'afficher clairement la volonté recherchée au travers de l'Histoire vivante : faire spéculer les joueurs, les immerger dans un univers en pleine (r)évolution et "récompenser" les plus attentifs aux moindre détails.
Et en guise de conclusion, les deux intéressés ont également rappelé le rôle important des valeurs des traditions. Des traditions qui sont une des raisons qui explique que les contenus de jeu saisonniers (Halloween & Hivernel) ne subiront aucun changement cette année (en dehors des récompenses nouvelles).

Anatoli Ingram a écrit :

After a break, a feature pack, and the yearly antics of the Thorn family, the second season of Guild Wars 2's living world will soon be back in business. The business is, of course, preparing to fight Elder Dragons; the

We got to talk with ArenaNet's Lead Writer Bobby Stein and Associate Game Director Steven Waller about how the living world story has marked out what the team calls the "road to war" against Mordremoth and its minions. But as Game Director Colin Johanson said in his latest blog post, "The road to war is paved with points of no return." That doesn't exactly sound good for Tyria, but it may be exciting for GW2 fans who are looking forward to something big.

The previous living world release, The Dragon's Reach: Part Two, ended on a somber, uneasy note when an emergency summit of world leaders at the Grove was attacked by an agent of the Elder Dragon Mordremoth. After a desperate battle, the enemy was routed but not killed, and the Pale Tree was gravely injured. Before slipping into unconsciousness, she entrusted the player character with a vision.

The vision is cryptic, as these things tend to be: Against a golden skyscape interspersed with distant ruins, four pillars of light thunder into being while the shadow of the dragon circles amongst them. In the center pillar a golden orb descends into a nest of jagged crystals, which shatters as thorny vines slither forth to hide the scene from view. It's both beautiful and ominous, and it immediately sent players into a flurry of speculation. Might the ruins be the golden city of the Mursaat? Could the crystal chamber be Glint's lair? Was the shadow of the dragon tending the pillars, or menacing them? What exactly is the glowing golden orb?

Stein and Waller said that speculation is precisely the reaction they're looking for when creating living world content. Since the Festival of the Four Winds, which preceded the start of season two, the writers have been placing breadcrumbs that allow observant players to catch a glimpse of the greater arc of the story without having it hand-fed to them, and the living world team believes that the resulting discovery and discussions are far more exciting for players than being told what's happening outright. Deliberate dialogue choices, voice acted verbal cues, environmental objects, and possibly even hints in the story journal combine to reward the sort of player who "clicks on everything."

If you happen to be that class of observant player, you may have noticed the addition of a curious red-sailed ship to the Zephyrite fleet during the Festival of the Four Winds. A few fans noted that during the trailer for that release, a camera pan across the red ship revealed a door glowing with golden light swinging gently closed. According to Waller and Stein, this was the same ship which the player character's investigations would later lead to in Dry Top -- only whatever cargo it might have been carrying has gone missing. Also missing after his confrontation with the saboteur Aerin is the leader of the Zephyrites, and fans were quick to note that the knapsack he carried was giving off a mighty glow. Stein and Waller pointed out the speed with which he left his people behind in what was arguably their hour of greatest need, as though on a mission.

Speculation is fed on seeking connections between new information and older mysteries, and some fans were disappointed that season one of the living world featured few callbacks to existing stories. Stein and Waller hinted that players should be on the lookout for story threads from both GW2's launch and the original Guild Wars in the second half of season two, in addition to the numerous plot hooks of the living world story. Interestingly, we were told that players did not necessarily see what Scarlet saw in Omadd's machine, which had been adapted significantly from the form in which she used it. While the glimpse into the unknown found within the machine is somewhat abstract and open to interpretation, it may also provide clues to the inner workings of nature and magic in GW2's setting.

The stirrings of Mordremoth are setting the stage, but there are many danging plot threads for the actors as well. Rytlock Brimstone has vanished into the Mists. Eir Stegalkin and her son Braham are finally getting along, but it remains to be seen if the rift between them can be healed so easily. Waller and Stein also reminded us that we haven't seen Taimi fully respond to being trapped in a moment of danger in the last episode, nor have we found out exactly what effect Belinda Delaqua's death has had on her sister Marjory.

We asked about the role of immersion in the living world; for example, the Sylvari NPCs who live in the Grove haven't had dialogue changes to reflect the peril of the Pale Tree. We were told that while ArenaNet certainly has done quite a bit to shake up the open world and so NPC dialogue is sometimes changed to reflect that, there's still a need to provide some grounding for players who are experiencing the core story and haven't quite made it to the living world story yet. ArenaNet also feels that there is value in tradition, which is one reason that holiday content for Halloween and Wintersday won't be seeing any changes this year apart from fresh rewards.

Waller and Stein stressed that they believe the end of season two will be "unforgettable" for players who continue the journey of the living world; they told us that they're excited to see fans experience the next part of the story in the live game. "It's going to be on like Hobo-Tron," Waller added.

We'd like to thank Bobby Stein and Steven Waller for taking the time to chat with us! The second half of Guild Wars 2's living world season two starts up on November 4th.

Tentonhammer
Guild Wars 2: Preparing For The Point Of No Return

Source : http://www.tentonhammer.com/editorial/g … EkrszOBeCg

Seconde interview plus dense et reposant sur les mêmes bases : récapitulatif des évènements passés et questionnements sur l'évolution future de l'intrigue.
L'on y lit notamment que nous allons en apprendre plus sur, je cite, de "très grands secrets de l'histoire de la Tyrie", et des évolutions "sans retours possible en arrière" auront lieu ; en plus du fait que les différentes pièces du puzzle se mettront en place naturellement.
Remarque est faite également sur la saison 1 d'Histoire vivante qui a été pour le studio une expérience enrichissante en termes d'apprentissage, et les leçons retirées (histoire, personnages, rythme) servent aujourd'hui à une meilleure structuration/conception de la saison 2.
Enfin, un point intéressant est soulevé : jusqu'où (et comment) ArenaNet prévoit-il d'agrandir le système de journal d'Histoire vivante ? A cette question, les interviewés "bottent en touche", se contentant de préciser que l'idée est toujours à l'étude (tant d'un point de vue technique que conceptuel).


Lewis Burnell a écrit :

On the 4th of November the second part of Season 2’s Living World will continue. On Tuesday of this week I had to good fortune of sitting down with Steven Waller and Bobby Stein, two individuals who are part of ArenaNet’s creative team behind Living World, to recap on what happened during the first half of the season and a little about what we can come to expect in terms of closure.

For anyone who hasn’t played through the first half of Season 2 and having recently completed it, I would sincerely suggest that you find the time to play it before the second half arrives. I wrote recently about my enjoyment of it, having played it a second time and in all honesty, I cannot wait for this second half. If you haven’t managed to play the first half of Season 2 or simply won’t have time, it might be best if you recap the story.

In truth there was a lot to digest from the first half of Season 2. We saw first hand Scarletts origins, what her pursuit of Ley Lines was for and how she not only came to discover this theory but why she was lead to madness. Alongside this there were plenty of offshoots in terms of mysteries that still need resolving.

Steven Waller, Studio Technical Director at ArenaNet, states that, “We’ll be introducing a lot of interesting lore that has deep roots in Guild Wars, some things back to original Guild Wars 1 that has ties. We think people will be really excited about that and we’re going to visit some places that people have only speculated about or heard rumours that they existed. We’re going to learn some pretty big secrets that relate to Tyria’s past. This road to war is going to have these points along the way where things will happen and there’s no going back from them. These points of no return where actions will be put in place or information will be learnt and once it’s there, they’ll have impacts on Tyria forever. This idea of the road to war being paved with points of no return is the overall theme that we have working for the second half of the season and we think people are going to be really surprised by the variety of gameplay and instances but also the deep level of lore and information that they’re going to get about Tyria.”

One of the main things for me going into this new season is whether we can expect answers to the side plots that people didn’t notice or fully understand. There’s a large amount of strands still left untied:

•Where is the Master of Peace going?
•Where were the Zephyrites heading?
•What was the golden glow from the Zephyrites Airship?
•Why has the ship carrying that glow been looted?
•What lead Aerin to pursue the Master of Peace in this way?
•How will Marjory deal with Belindas death?
•Will Majory and Kasmeer be the same?
•How will Eir and Brahams relationship continue to improve after fighting together in the Shiverpeak Mounts?
•What is to become of Rytlock?
•What did the vision the Commander saw involving the golden chamber full of crystals mean?
•How will the battle against Modremoth shape up after the attack upon the Pale Tree and the Avatar?

Steven was on hand to relieve any apprehension I had about these issues being left open and stated that we’ll see some closure.  “When the second half of season 2 comes out people are going to be able to look back and go “Ahh, yeah! I get that.” They’ll see how it (the story) was setting up and where it was headed.”

Bobby Stein, Guild Wars 2’s Lead Writer, waded in at this point. “At the conclusion of Season 1 we learnt a lot about how we wanted to tap into the lore or tap into the story pieces with the characters that players wanted to see more of. You probably noticed from the first half of the second season that we’ve been trying to adapt to those lessons. We’re carrying a lot of those things forward. We like to seed the episodes with what seem like minor details, but this set dressing and a lot of the things we’ve planted in the Festival of the Four Winds was where we started dropping hints into the game. For the people really examining the bits and pieces and exploring they’re going to see how things are pieced together.”

If there was anything I was concerned about from Season 1 it was always the fact that it felt disjointed. Were lessons learnt? Steven thinks so. “Season 1 was its own adventure and we learnt a lot. I think we brought a lot of those lessons into the first half of Season 2 in the way we intertwine the world content with the story. Some of the lessons learned in regards to the story, the characters or the pacing. Last year we had some meetings with people in different industries whether it was showrunners, authors or television and film folks to talk about how we define this new thing we’re doing: this episodic style of gaming in an MMO. We’re trying to merge the best of what people enjoy from a more passive linear experience with the interactivity and the grandness and cooperative nature of MMO’s. It’s to hopefully make something groundbreaking and it’s an experience that a lot of people enjoy.”

Interestingly, Steven also spoke about how the company had implemented speculative things since Festival of the Four Winds to get people interested from the start of the Season. “Specifically I think one of the bits people were talking about was what was the golden glow from the initial Zephyrite flythrough that showed the fleet and a new ship in there - different from the original in the Baazar of the Four Winds from a while back. When we panned by there was the glow from inside the ship before the door closed. Some people wondered what was going on there. Some picked up on it while others were like, “OK, there’s this ship.” It was never really explained but there’s something mysterious going on."

Perhaps it seems obvious, but I do think people will have missed many of this subtle storytelling because at times it’s so easy to skip text or not pay close attention to cutscenes when in actual fact ArenaNet are going out of their way to tell the story of what is happening in Tyria.

“If people were paying close attention when they went into Episode 1 where the Zephyrites were attacked and we learnt they were sabotaged, in the investigation instance that you go on there’s an area where the ship is crashed up in the cliffs. If you look, it’s the same area that’s shown to be the glowing area and in there is a chest of some sort that’s busted open. We didn’t call any specific attention to that but obviously if you looked at that, you’d think maybe there was something of value there.”

So what about the Master of Peace? How does he fit into all this? “In this case, the Master of Peace was saying something along the lines of “I can’t give you what you want”. This allowed people to speculate as to what Aerin wanted from the Master of Peace. There was also an interesting end to that for those that were looking closely. It almost looked like there was a glow coming from his backpack. Maybe what was originally in that ship which had the glow, was in the Master of Peace’s backpack. He headed off and at the time for the player and the band of heroes they were satisfied they’d done their part, but now we begin to wonder where was he going?”

Something I pointed out in my last editorial on the Living World was the fact that I was desperate for more cinematics. It’s one of the few things that ArenaNet does exceptionally well and they’re beautiful to look at. The one cinematic in the season which stands out is the vision where your character swims through an aetherial plane, approaching an icon that represents the Pale Tree. Could we be seeing more of this? Bobby Stein had some thoughts on it. “It’s another thing we’ve been trying to do a lot more of: visual storytelling.  It’s a really powerful way of getting things across. In Season 1 there were a lot of cases where if we got a special cinematic made or special camera angle made it probably could have explained something a lot better than dialogue or a journal update. We’ve been working really hard with Season 2 to partner closely with the cinematics team to make sure that if there’s a great visual way of getting a point across, that we try to make that happen.” 

One of my biggest concerns going forward, outside of the direct Living World story is the fact that going forward, the Journal is going to get bigger and bigger to the point where those entirely new to Guild Wars 2 face the daunting task of replaying a significant amount of Episodes in order to get up to speed. I asked Steven first if they were prepared for that. “We’ve talked before about Season 1 and how we’d eventually like to get it into the Journal. It’s still an idea that we would like, but for full disclosure we’re not working on that yet. We have a lot of things we’ve been trying to do with getting the second half of the season out, but it’s definitely something we’d like to do. It’s a question of when we can focus on it and also that there’s certain aspects that weren’t designed with the Journal in mind. There were some things in the open world that would need to be changed into instances. There’s some work involved in that. For the other part, one of the things we’ve tried to do is make it so each episode and each season can stand on its own. There’s a richness from playing them all together or back to back but the way I like to think of it is that you can have a richer experience in Guild Wars 2 if you played Guild Wars 1. If you never played Guild Wars 1, there’s still a ton of fun and a lot of things to learn and experience in Guild Wars 2 itself. We’ve made a lot of efforting in ensuring each episode is fun and that the seasons can stand on their own. Ideally if we can get episode 1 into the Journal we’d like to do that.”

Bobby Stein also had a little to say on the matter. “The Journal is obviously is kind of like an improved version of the My Story panel from the core game. What it allows us to do is compartmentalise the content into Episodes. We want to gear that story event content in a certain way so that it feels satisfying front to back so that you can experience it at your leisure. It also allows us to catalogue the events that happen so if there’s anything unclear or if there’s anything important that a player might need to know that they may have missed, they should be able to go into the Journal and reference it. If we’re ever fortunate enough to go back and I say that because it’s something we want to do, at the same time we can’t talk about that. We would want to take the elements for the coolest story that would tie into the continuous narrative of Guild Wars 2 and the Living World and try to give people the opportunity to experience the things they may have missed. We want stuff to be accessible in terms of being able to go in and play it on your own time.

Although my time with Steven and Bobby was short, if there’s two things that are clear from our recap session it was the fact that they’re super excited for players to see the second part of Season 2 but that they’re both incredibly passionate about Living World and its current and future potential. I’d have liked more time to pick both their brains on the wider ethos surrounding Living World, and with a bit of schedule wrangling we should do that in the next few weeks.

Guild Wars 2’s Living World Season 2, Part 2, arrives on November 4th. Tyria is at the point of no return, make sure you're part of it.

Dernière modification par Neph (24-10-2014 09:59:05)

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#6 25-10-2014 11:34:50

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Points of Interest #7 - 24 Octobre 2014

Source : http://www.gw2shop.net/topic-3466-lives … tobre-2014

Lors du livetream d'hier soir, une nouvelle image-teaser a été dévoilée.

ZyefDXw.jpg

Pour ceux qui veulent en discuter et échanger leurs points de vue spéculatif, merci de bien vouloir utiliser la balise spoilerwink

Spoiler :     

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#7 25-10-2014 13:32:16

joeyw
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Eh bah voila. Maintenant j'en peux plus d'attendre le 4 novembre sad

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#8 25-10-2014 15:41:30

Dénia
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Vivement le 4 novembre, les nouvelles sont de plus en plus intéressante  smile

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#9 27-10-2014 11:19:11

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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Zonammorpd.com
Guild Wars 2: Entrevistamos a Isaiah Cartwright sobre la próxima temporada

Source : http://www.zonammorpg.com/2014/10/24/gu … temporada/

Le site internet espagnol zonammorpg.com a réalisé une interview d'Isaiah Cartwright (Lead Designer de GW2) à propos de la suite de la saison 2 d'Histoire vivante.

Ci-dessous un court résumé, traduit en Fr.

Q : Combien de chapitres y aura-t-il dans la 2e saison ?
Nous ne révélons pas exactement combien d'épisodes contient la saison 2. La chose importante est de se rappeler que cela commence le 4 Novembre. Nous ne donnons pas de détails sur le nombre de chapitres, ou lors de son lancement, mais vous pouvez déjà vous attendre à un rythme similaire à celui vu dans le passé.

Q : Quelles nouvelles fonctionnalités verrons-nous dans ces chapitres ?
Nous ne voulons pas mélanger les chapitres du Monde vivant avec de nouvelles fonctionnalités ; nous nous plaisons à séparer cela et chaque chose vient en son temps, ceci est la raison pour laquelle vous avez vu les packs de fonctionnalités arriver séparément. En ce moment, nous nous concentrons sur la deuxième moitié de la saison 2 et à reprendre l'histoire là où nous nous sommes quittés.

Q : Pouvez-vous nous donner un aperçu de ce qui est arrivé dans la saison 2 jusqu'à présent ?
Un résumé de l'histoire et un focus particulier sur la lumière jaune apparue dans le bateau zéphyrite
76GdCg0.png

Q : Dans l'annonce de Colin "Tyria: Point of No Return" l'on trouve une phrase énigmatique : "Et alors que l’échéance approche, vous apprendrez de sombres secrets sur le passé de la Tyrie, participerez à des aventures ancrées au cœur de l’univers de Guild Wars et visiterez des lieux dont personne n’a jamais entendu parler". Que pouvez-vous nous dire à ce sujet ?
Je ne veux pas faire de spoilers sur l'histoire car il est très important que les joueurs découvent les choses alors qu'elles se développent elles-mêmes. Mais, je peux dire qu'il y a beaucoup de choses que nous avons préparé lors de la première partie de la deuxième saison, et que vous allez en découvrir les conclusions et que cela vous enverra dans des endroits connus de Guild Wars 1. Dans Guild Wars 1, les joueurs ont pu parcourir la jungle et ont connu des choses différentes là-bas. Il y a de nombreux lieux de Tyrie que personne ne connaît et beaucoup de questions en suspens ? Que se passe-t-il dans ces lieux ? Où est Mordremoth et comment tout cela affecte sa présence dans ce monde ? Ce sont toutes des questions intéressantes dont nous allons découvrir les réponses au cours de la deuxième moitié de la saison 2 ; et ce afin d'offrir des moments que les joueurs n'oublieront jamais. Et d'ailleurs, vous pouvez voir beaucoup de références à GW1 ainsi que des liens entre GW1 et GW2. Vous pouvez vous attendre à découvrir de nouveaux et anciens lieux.

Q : Pouvez-vous nous préciser la direction que prend le jeu ? Allons-nous voir des éléments de Guild Wars 1, comme de vieilles connaissance, une refonte de carte... ?
Non réponse et redite des propos tenus préalablement

Q : Comme vous le savez, la communauté est un peu déçue par les mises à jour de cette deuxième année. Que prévoyez-vous pour les mises à jour futures ? Aurons-nous des mises à jour une fois toutes les deux semaines ?
Vous savez que nous sommes toujours en phase d'ajustement de la fréquence avec laquelle les mises à jour d'histoire sont publiées, et le point le plus important est que nous créons ces chapitres avec l'intention de créer une expérience et des moments uniques. Nous avons modifié le rythme des mises à jour pour offrir un contenu de haute qualité. Nous avons déjà fait quelques changements par le passé et nous continuerons à améliorer et faire évoluer différentes choses, mais rien n'a jamais été gravé dans la pierre [...]

Q : Que pouvez-vous nous dire sur la saison 2 ?
Aucun détail sur l'histoire ne peut être divulgué, mais nous avons lancé une campagne qui donne quelques détails de l'histoire à venir. [...] En fait, la saison 2 repose sur le chemin qui mène à la guerre et les points de non-retour. [...]

Q : Combien de personnes travaillent sur ces nouvelles mises à jour pour GW2 ?
Aucun de nous n'aimons parler du nombre de personnes qui travaillent sur les mises à jour, parce qu'il y a plus de personnes impliquées dans tout ce que nous faisons. Cela va des testeurs de contenus au service support ; tout le monde contribue aux mises à jour, il n'est donc pas juste de ne parler que d'un aspect. Nous ne rentrons généralement pas dans les détails sur le nombre de personnes ni sur quoi elles travaillent, nous aimons conserver cela pour nous.

Q : En envisageant une extension de Guild Wars 2, aurions-nous droit à de nouvelles cartes, de nouveaux personnages, des armes, des objets, des bâtiments et des paysages ? Quand pourrons-nous voir cela ?
Pour l'instant nous ne parlons que de la saison 2. Nous sommes maintenant concentrés sur l'achèvement de toutes les histoires et à créer de nouveaux moments que les joueurs n'oublieront jamais.

Dernière modification par Neph (27-10-2014 11:20:37)

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#10 27-10-2014 12:03:13

Ztitus
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Merci pour le lien mais pourquoi faire une interview si il ne peut rien dire...

Neph a écrit :

Nous ne révélons pas exactement ... Nous ne donnons pas de détails ... Aucun détail sur l'histoire ne peut être divulgué... Aucun de nous n'aimons parler du nombre de ...

En gros du vent  lol

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#11 27-10-2014 17:45:50

Wrong
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

C'est plus histoire de se montrer au grand public que d'apporter des informations, et c'est pour cela qu'il ne faut JAMAIS rien attendre d'une interview de ce genre car ils n'ont tout simplement pas le droit de divulguer des informations que nous pourrons considérer comme importantes. Jamais il n'annonceront par exemple l'arrivée d'une extension au détour d'une interview, ce serait comme a dit Neph sur un autre post se faire "remercier" par ArenaNet.

Dernière modification par Wrong (27-10-2014 17:47:36)

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#12 28-10-2014 10:35:14

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

hkh6tOv.png
Attention, veuillez ne pas lire la suite si vous ne voulez pas découvrir en avance des éléments de l'histoire à venir.

Spoiler :     

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#13 28-10-2014 18:33:54

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

« Le spectre du temps » commence le 4 novembre !

Source : https://www.guildwars2.com/fr/news/echo … ovember-4/


L'assaut lancé sur l'Arbre clair a fini de convaincre les dirigeants du monde à l'action, et renforcé plus que jamais leur détermination. Alors que la saison 2 continue, les races de la Tyrie se préparent à la guerre contre le dragon ancestral Mordremoth. Le spectre du temps commence le 4 novembre !


Décomposition et analyse des images du trailer

Spoiler :     

Plus d'analyse...

Spoiler :     

Dernière modification par Neph (28-10-2014 19:39:52)

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#14 30-10-2014 08:40:34

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Dans le cadre du lancement de l'épisode 5 "Le spectre du temps", ArenaNet envoie des goodies à ses partenaires presse et à certains youtubers connus.

Bog Otter nous fait découvrir le sablier qu'il a reçu (Source).
b3ujY33.png
Un sablier reposant sur un socle ayant pour inscription :

"I've known since the moment we heard the roar."
– The Pale Tree of the Sylvari


Parallèlement, certaines personnes ont retrouvé sur Amazon le dit sablier : Celtic Tribal Dragon Head Sand Timer Display

Dernière modification par Neph (30-10-2014 08:43:08)

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#15 30-10-2014 10:34:35

Soukatsoui
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Celui que montre Bog Otter sur la photo et celui du lien Amazon fourni ne sont pas exactement les mêmes.

En effet, on peut voir des pièces octogonales tenues par les gueules de dragons sur le sablier vendu sur Amazon, tandis qu'elles n'apparaissent pas sur la photo du sablier qu'a reçu Bog Otter.


EDIT : Effectivement, je n'avais pas vu la vidéo, au temps pour moi ^^

Dernière modification par Soukatsoui (30-10-2014 13:44:03)

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#16 30-10-2014 11:04:37

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Malheureusement pour lui et comme il le montre dans sa vidéo (Cf source ci-dessus), les éléments les plus fragiles du sablier (les pièces octogonales liant le tout donc) n'ont pas survécu au transport.

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#17 30-10-2014 11:40:39

Sagesse
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Ah on revoit Ogden big_smile On pouvait aussi le voir en Arah.


1444135627-sagesse.png

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#18 31-10-2014 14:58:35

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

天翻地覆!《激战2》Living World第二季终极预告

Source : http://gw2.kongzhong.com/news/20141030/2100.html


KongZhong publie un nouvel article consacré au prochain épisode de l'histoire vivante.
L'on y découvre et apprend ceci :

  • Marjory va rencontrer le fantôme de Belinda et semble être l'héritière de son épée

  • Un nouveau camp sera construit

  • Les joueurs partiront à la recherche d'un œuf de dragon, dans l'antre d'un d'entre eux

  • Les joueurs affronteront les hommes de mains des dragons et leurs boss

  • Des items spéciaux seront nécessaires pour tuer certains monstres

  • Une nouvelle zone du Col Aride sera accessible

  • De nouveaux évènements spéciaux

不知从什么时候开始,大批量的国外剧集开始席卷我们的生活。特殊的更新方式,让很多追剧的朋友等的“苦不堪言”又“欲罢不能”。当这样的节奏移植到游戏中,又会是怎样的一种情况呢?《激战2》Living World世界动态第二季第五集将在下周回归!新的玩法,新的剧情堪比美国大片!整个游戏世界也将出现天翻地覆的大变化

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【什么是Living World?】

Living World(以下简称LW)是《激战2》每两周进行的全新游戏可玩内容和功能的更新,你没看错!两周一个新版本!如此高频率的内容在世界网游史上都并不常见。Living World的更新不仅仅是单纯的优化内容或是平衡性更新,每一次更新都会对游戏世界产生相当大的影响,这些几乎等同于资料片的的更新内容以及主线剧情故事一个接一个上线,整个游戏虚拟世界在很短的时间内不断延续与变化,玩家每次登录游戏都有独特的不同的体验,你会真正感觉它像是一个活生生的世界!

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【新剧情上线 丛林巨龙之战迫在眉睫】

玩过LW2前四集的玩家们应该记得,从风裔空难开始,一个个诡异的事件开始在整个大陆接连发生,玩家们在前四集中扮演的是一个侦查者,通过一点点的调查,去找到背后的罪魁祸首。第二季的世界动态并不像第一季绯红之祸那样恢宏而惨烈,但是在平静的外表下,隐藏的危机居然比战时还要恐怖。

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第五集,玩家们将紧接着第四集末尾在苍白之树产生的幻境中看到的“龙蛋”,去继续调查事情的真相,随着荆棘藤蔓开始蔓延,泰瑞亚的勇士们终于知道了丛林巨龙墨德摩斯苏醒的消息。各地的墨德摩藤越来越多而且危险性越来越大,一切征兆都预示着最终大战就要爆发!在世界峰会之后,泰瑞亚大陆上五大种族达成一致,并把精锐的战士调集到一起,组成了对抗墨德摩斯的新营地。

ee021467611414663245.jpg

玩家们将会扮演这个营地的指挥官,继续寻找对付巨龙的方法,同时将针对“龙蛋”展开一系列新的行动和剧情。

7560103e241414663260.jpg

拒绝无脑打BOSS,新剧情副本将考验玩家操作】

在最新一集的LW2中,玩家们将在剧情副本中探寻一个极其虚幻的场景,据说这是某个巨龙的巢穴。在这里玩家们将会遇到数个巨龙的手下,接下来问题来了!这些BOSS并不像其他BOSS那样,只需要玩家硬顶着去技能输出就能击败。而是需要借助场景中的某些特殊物品或者是特殊怪物来完成击杀,整个过程相当刺激,也相当考验玩家的操作和耐心。

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巨龙巢穴


【泰瑞亚大陆新场景出现,接壤远景山谷】

在LW2刚开始更新时,泰瑞亚大陆就随着LW的剧情更新而出现了“远景山谷”这一新的地图场景,在第五集更新后,新的地图也将出现,这张地图是五种族为对抗巨龙而建立的新的营地,和远景山谷接壤。整张地图上遍布着丛林巨龙墨德摩斯的爪牙墨德摩藤,玩家们也将会在这张地图上体验到新的特殊玩法和团队事件。

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墨德魔藤


丛林巨龙苏醒!泰瑞亚大陆就要发生天翻地覆的变化!所有泰瑞亚住民也将面临绯红之祸后的又一次大危机!决战营地已经建立,玩家们需要帮助营地巩固防御,同时尽可能的剿灭墨德摩斯恐怖的手下!Living World世界动态新的剧情高潮就要来到,生存还是毁灭,一切由你决定

Dernière modification par Neph (31-10-2014 15:01:46)

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#19 31-10-2014 19:17:01

Seiken Gwen
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Tiens, l'une de ces images semble confirmer mon intuition, postée le 13 août ! :

Seiken Gwen a écrit :

Par rapport à la conclusion de cet épisode "mid season", je suis étonné de ne voir personne discuter autour de la séquence de fin.

Je vais continuer sous spoil au cas où ...

Spoiler :     

Voilà ce à quoi ca me fait penser, mais comme toujours, il ne faut pas s'emballer, mais ca pourrait être sympathique.

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#20 01-11-2014 10:33:23

ReActif
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Seiken Gwen a écrit :

Tiens, l'une de ces images semble confirmer mon intuition, postée le 13 août ! :

Seiken Gwen a écrit :

Par rapport à la conclusion de cet épisode "mid season", je suis étonné de ne voir personne discuter autour de la séquence de fin.

Je vais continuer sous spoil au cas où ...

Spoiler :     

Voilà ce à quoi ca me fait penser, mais comme toujours, il ne faut pas s'emballer, mais ca pourrait être sympathique.

Il y a eu un spoil qui expliquait certaines choses je crois :

Spoiler :     


Les jeux vidéos ne rendent pas violent.
Le lag oui !

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#21 01-11-2014 10:57:51

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

ReActif a écrit :

Il y a eu un spoil qui expliquait certaines choses je crois

Cf. le post au dessus de celui de Seiken wink


Sinon, la dernière image-teaser dévoilée par ArenaNet sur son tumblr et twitter est la suivante :

JE DOIS LA RECUPERER. Sinon cette guerre ne CESSERA JAMAIS.
tumblr_nebig3mo1t1tsmq13o1_1280.jpg
Sources :
https://twitter.com/GuildWars2/status/5 … 8892024832
http://guildwars2.tumblr.com/post/101427540873

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#22 01-11-2014 19:55:16

Skrool
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Le coup du sablier, du métronome et de la montre ont été vraiment réfléchis quand on y pense.

Le métronome produit un son répétitif qui produit une sensation d'agacement mais la régularité des sons rend le tout quelque peu rassurant. Le métronome est utilisé en musique pour assuré un rythme uniforme. Ce rythme va cependant commencer à se casser à la suite des événements.

La monstre possède aussi un son répétitif comme le métronome (trotteuse), pouvant être associé à Scarlet, mais il ne s'agit que d'une simple partie d'un tout qui a pour but d'indiquer un instant dans le temps. C'est l'effet que Anet voulait faire passer : toute l'histoire de Scarlet n'était que la partie visible de l'Iceberg qui se révélera au court de la saison 2.

Le sablier au contraire possède quelque chose d'irrévocable ; lorsque le sable s'est entièrement écoulé, tout s'arrête (le point de non retour), cela donne une tonalité tragique à l'histoire. Le sablier décompte le temps avant un événement, et est généralement utilisé pour décompter de courtes durées. De plus, le sablier est un des moyen de mesure du temps le plus ancien (avec la clepsydre), ce qui s'accorde avec le passé qui semble être bien mis en avant dans cet épisode.

Anet a utilisé trois moyen de mesure du temps pour donner trois ambiances différente. Le temps coordonne les trois objet pour donner un effet d'uniformité ainsi que l'impression que le temps lui-même est le facteur qui décide des événements en Tyrie. La Tyrie évolue avec le temps, c'est le principe du monde vivant.

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#23 07-11-2014 09:06:36

Neph
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

MON VOYAGE NE FAIT QUE COMMENCER

ArenaNet poursuit son teasing autour du "point de non-retour" avec cette nouvelle image.

B1xhA7iIgAE-5kX.jpg
Source : https://twitter.com/GuildWars2/status/5 … 5239136256

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#24 07-11-2014 12:01:09

SebHugBer
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Quand je vois cette image, je me dis que Rytlock  se retrouve avec un bandeau d'armure légère ?

Va-t-on retrouver un système de profession secondaire ???

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#25 07-11-2014 12:34:42

Skrool
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Re : [Annonce] Le point de non-retour de la Tyrie

Rythlock est en fait Kormir ! Et c'est pour cela qu'il arrive à survivre alors qu'il est littéralement en train de bruler vif ! Quel retournement de situation !  big_smile

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