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#1 07-06-2014 21:45:12

Neph
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Evan Lesh : Quelle fonctionnalité pour le build templates ?

Evan Lesh : Quelle fonctionnalité pour le build templates ?

Il y a 2 jours maintenant, le Gameplay Programmer, Evan Lesh a lancé dans la section PvP du forum officiel un débat ouvert pour connaitre les attentes des joueurs concernant une fonctionnalité de type "sauvegarde de build templates".

En plus de susciter un intérêt quasi-immédiat avec cette question / idée de fonctionnalité, l'on découvre qu'Evan Lesh a déjà envisagé de nombreux aspects de la question : ce qui selon lui doit apparaitre, ce qui pourrait apparaitre et enfin quelques éléments à prendre en considération.

Evan Lesh a écrit :

We absolutely want to make build templates. They could work similar to GW1, but there are more components to a build now. Using the old string-code method may prove to be unwieldy.

Things that must be in a template:
   

  • Weapons

  • Sigils

  • Rune

  • Amulet

  • Skills

  • Traits

What could be in a template:
   

  • Skins

  • Dyes

  • Outfit

  • Finisher

Things to consider:
   

  • Sharing (chat links? codes? urls?)

  • Viewing (seeing some else’s vs. seeing your own)

  • Saving (notepad vs. local vs. account vs. web)

  • Building (one spot in UI vs. multiple spots)

  • Websites (third-party sites should work with in-game)

  • APIs (Could expose an API to third-parties)

  • PvP vs PvE vs WvW (each mode requires different configuration options)

How would you like to see any/all of these work?

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/p … tton/first

Au premier regard, l'on s’aperçoit alors très vite d'un nette dichotomie qu'effectue Evan Lesh pour ce qui est d'un système de sauvegarde pour le PvP vs PvE vs McM vs Cosmétique... Une dichotomie que font eux mêmes les joueurs proposant leurs idées de contenu pour un système de build templates.

Evan Lesh a écrit :

You are all recognizing the problem with PvP templates versus PvE templates:

PvP builds can be constructed regardless of what items you own. The templates can even save weapon type and give you a free level 1 item if you don’t have a weapon in your inventory already because PvP has normalized attributes.

PvE/WvW builds must include actual items. This mean sharing non-PvP builds becomes very complicated. Either you simply can’t do it, or templates save out exact items for reapplication AND save out item type/level/rarity/prefix/suffix/etc for sharing.

Another aspect you guys are hitting on is the need for template ‘chunks’. This means templates are not an all-or-nothing application, but can be pieced together from various parts. For instance, you could have an ‘appearance’ template that consists only of wardrobe skins, dyes, and a finisher that you can apply and save separately from a ‘functional’ template that may contain skills, traits, and amulet.

This is quite an intricate detail, but you may even want to leave individual skill/trait slot empty in a template you’re sharing like a wildcard.
Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/p … ton/page/2

Et enfin, alors que rien n'est encore fixé et que nous n'en sommes qu'à un simple échange entre Evan Lesh et les joueurs, certaines remarques ressortent déjà du lot, telles :
- le fait qu'un tel système se doit d'être flexible
- ce système pourrait générer de possibles abus
- qu'en termes d'interface utilisateur de nombreuses pistes sont envisageables
- l'existence de réticences vis à vis  de l'inspection de l'équipement entres joueurs

Evan Lesh a écrit :

Lots of good feedback here:
   

  • Templates should be flexible on what they contain. Everyone wants something a little different from this feature.

  • Template switching can be abused in WvW, between dungeon bosses, etc.

  • Tiered release approach (I feel this feedback is because people want this feature RIGHT MEOW)

  • UI suggestions are pretty diverse. There are a lot of ways it could be handled, and it touches a LOT of systems in the game.

  • Fear of inspect / gear-checking by others.

  • Using real items is more of a ‘load-out’ than a ‘template’. Possibly different systems.

Source : https://forum-en.guildwars2.com/forum/p … ton/page/3

Quoi qu'il en soit, retenons simplement que l'idée nous est présentée par un développeur qui semble s'être déjà penché à minima sur la question et espérons alors simplement que cette discussion impromptue s'ouvrira effectivement sur quelque chose de concret dans les mois à venir !

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